søndag den 3. november 2013

EN BLÆSENDE NOVEMBER WEEKEND.

      Selv mig som gerne vil have styr på det meste, kan stå og mangle lige det der skal til for at komme videre... I denne weekend havde jeg planer om at et gammelt karlekammer skab skulle have været slebet. Har da også fået noget af den slebet men er nu rendt tør for slibepapir af den grove slags. Der er to lag maling på skabet så må på indkøb inden jeg kommer videre....

     Heldigvis havde jeg stadig lidt slibepapir af mindre grov slags så jeg gav mig i lag med at slibe en træstamme jeg har haft stående. Planen har hele tiden været at den skulle blive til en "sidde stamme" og jeg havde et billede inde i mit hoved om hvordan og hvorledes.


Resultatet blev faktisk nogenlunde som billedet i mit hoved. 
Fornylig har jeg kasseret en gammel læder lænestol, da læderet på stolen faktisk var ok blev det klippet af, det kunne jo altid bruges til noget ;-)  Havde også en rest skumgummi, ca 10 cm tyk. Skumgummiet blev klippet i stammens diameter og læderet blev klippet ca 20 cm bredere hele vejen rundt. Der blev syet elastik ca 2 cm fra kanten af læder cirklen, det blev trukket ned over skumgummi og ned om stammen. Under stammen er der sømmet noget stof på, husk at dykke sømmene, for at den ikke skal ridse gulvet og er lidt nemmere at skubbe fra A til B.


     Her er lige et billede af buket rosens sidste smukke flor. Hvor er det vidunderligt at gå ud og plukke en sådan buket første weekend i November.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar