tirsdag den 20. august 2013

Vi har en del tomme vinflasker stående, ikke alle var der pant på. Så kom jeg lige i den kreative hjørne igen, de måtte da kunne bruges til noget....
Jeg vaskede flasken, fik købt noget acetone og fandt noget bomuldsgarn. Derefter hældte jeg noget koldt vand i en balje. Fandt dog ud af i processen at der også skulle isterninger i vandet.  Bomuldsgarnet snoede jeg rundt om flasken, nederst, bandt en god knude og tog det af igen. Vædede det godt med acetone og satte det om flasken igen. Jeg satte nu ild til garnet og drejede flasken stille og rolig rundt med flammerne rettet mod bunden. Lige før ilden er gået helt ud sænkes flasken med bunden først, ned i det iskolde vand. Så skulle flasken gerne flække der hvor garnet sad, hvis ikke så er det en ommer. Jeg brugte 4 forsøg før denne flaske flækkede, dog lidt skævt men øvelse gør vel mester. Nu skulle den så slibes for ikke at være al for skarp i den flækkede kant. Der fik jeg så lidt hjælp fra min søn der sagde at en spand med sand kunne bruges. Jeg drejede flaskens bund i sandet nogen tid og det virkede.
En granitplade og et stearinlys fra gemmeren så var der lys til teressen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar