torsdag den 29. august 2013

 Så fandt jeg løsningen på bordplade dilemmaet. I den lokale byggemarked havde de restfliser på bud  Her fandt jeg så disse mat sorte, 20 gange 20 til 99 kr på m2. Jeg gik hjem og fandt hammeren og et gammelt klæde frem. En flise af gangen blev lagt i klædet med oversiden nedad. Derefter blev hammeren brugt meget forsigtigt for ikke der skulle gå flig af overfladen. Der er blevet brugt knap 5 fliser til disse 3 borde.
Fliselim blev så smurt ud i rammen og puslespillet kunne samles. Det var faktisk ret sjovt og lidt tidskrævende, da jeg jo ikke bare kunne lave en "brik" der lige passede.
 Fliserne stod nu og tørrede i flise limen et døgns tid. Fugemassen blev nu rørt sammen og lagt på. Det er så  ikke noget man sådan bare lige gør. Jeg har brugt en svamp, strøget i alle retninger for at få massen ned i revnerne. Jeg lod det så tørre i et par timer før jeg tog en ny svamp og tørrede rest massen af. Svampen skal vrides hårdt op i vand indtil flere gange. Derefter brugte jeg en hårdt opvredet klud for at tørre det sidste af.
De er nu kommet ind i stuen hvor de skal stå. Kan se der er lidt der skal tørres af med eddike men det er bedst at vente til massen er HELT tørt.
Faktisk er jeg en smule stolt af dem, selv manden har rost dem.

1 kommentar:

  1. hvor er de blevet fine :-)

    Jeg har lige lagt en lille reklame ind for dig på vores blog :-)

    SvarSlet